Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-20, 10:45
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Våga res ensam!

Vad kul att få respons på inlägget! Värmer i hjärtat! Tack!

Jag hoppas på att inlägget ger inspiration, främst till de som småtvekar att åka själv, till att verkligen åka själv. Att åka själv stärker ens självkänsla och självförtroende, precis som Aussie skrev i sitt inlägg här nedan. Man får så mycket och man njuter av livet.

Absolut är första 'ensamresan' alltid speciell. Man är extra pirrig, vill ha kontroll på allting, planerar kanske mer än vad man annars gör, etc... Listan kan göras lång. Men när man är på resmålet och sen kommer hem, så är man mer avslappnad och berömmer sig själv att man klarade av det.

Det gäller bara att våga ta steget att resa och ta kontakt med andra människor. Klart man väljer sina kontakter efter vilka man själv tycker är okej. Allt hänger bara på sunt förnuft.

Jag hoppas ingen tror nu att jag verkligen inte tycker om att resa med andra, som tex med vänner och familj. Jag tycker verkligen om det också, men om ingen kan eller vill följa med så har jag ju inget val då JAG faktiskt vill ut och resa.

Att resa tillsammans med andra har absolut sina fördelar också. Man upplever något kul och spännande tillsmanns med någon/några. Man får andra erfarenheter, som att ta hänsyn, visa respekt, ha bra dialoger om vad man ska göra. Sen när man kommer hem blir det ju "minns du när vi gjorde det där och besökte den där platsen" etc. Att åka med andra kräver bara lite mer planering så resan passar alla i sällskapet.

Våga och vinn!
Svara med citat