Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-20, 14:03
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Våga res ensam!

Jag håller helt med Dig Inha.

Jag har ju bara rest till Tinos ensam och första gången var jag 58 år, så DET var pirrigt. då kände jag bara min hyresvärdinna lite flyktigt sen förra besöket.
Nu är ju allt så vant där och jag träffar många gamla bekanta så nu känns det inte "ensamt". Att åka till Tinos själv nu känns ju som att åka till "sommarstugan" ensam Kan knappast ens kallas för ensamresa

Nästa års ensamresa ska bli en "riktig" sådan, alltså att hitta en ö eller plats i Grekland jag aldrig varit på innan, att få utforska alldeles själv. Lever man tätt på någon alla andra årets dagar så är dessa dagar då man rår sig själv helt och hållet bara SÅ underbara! Jag älskar verkligen också att åka med min man och det gör vi 3-4 ggr om året så det är inte det, men att vara ALLDELES ensam om att lägga upp dagen, att strosa runt, att prata med främmande människor och att välja precis själv var man ska äta eller bada är suveränt välbehövligt för mig i alla fall. Så länge jag klarar mig utan rollator kommer jag att vilja resa själv varje år.
Karpathos kanske skulle vara något? Eller Leros?

Lissi
Svara med citat