Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-23, 16:56
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

Hej hopp alla !! Detta skrives med fargflaeckiga haender, ety det sista jag gjorde idag var att slipa och mala de daeringa staellningarna man torkar sina klaeder peau.....
Sjaelv haver jag foreslagit fasta torklinor peau balkongerna, men inte forraen nu har den polletten fallit ner, sa nu gar de vingliga staellningarna pa sista versen och jag haver nodtorftigt malat over rosten.....haha....
Jag aer som Riitta sa vaenligt skrev, nu peau Karpathos och bor som vanligt pa Garden Villa, som nu haver sin egen pool i mellanbleau mosaik, ungefaerliga matt: 10 x 6 meter och 1.75 m som djupast....Det coola (sic!) med denna mellanstora ( ca 35 kubikmeter ) aer att sidorna inte aer spikraka, utan lite krokta....Sen gar man ner i bassaengen via sodra kortaendan, som aer en enda stor trappa. Poolen ligger i direkt anslutning till pergolan, och jag gissar att manga aeldre, som bor pa Garden Villa, istaellet for att traska 8-900 meter ner till stranden, avjnuter svalkan i den nya poolen. Iallafall ett alternativ. Andreas har farit fram som en demon och kapat palmer,traed och utvidgat parkeringen litegrann. Staellet kaenns faktiskt lite nytt......
Jag landade tio i 8 i lordags, istaellet for att ta Prevelis kl 02.00.....
Manolis Panaretos motte upp och tog mej direkt till GV, daer jag ocksa bor i favvo-rummet,nr 8.
Redan dagen daerpa blev det till att jobba, ety Andreas bytt ut alla spisar,diskbaenkar,etc, sa jag fick leka rormokare och ligga peau rygg och skruva. Vill inte pasta att jag aer speciellt haj pa detta, men det mesta ger sej av sej sjaelv, sa nu har jag vatten hos mej i diskbaenken, och grannrummet, nr 7, daer ingen bor nu. Jag haver ett helt eget hus och kan slamra peau utan hejd.....
De forsta gaesterna kommer nu peau torsdag, sa jag antar att jag blir sysselsatt till dess.....men sen far det nog vara lite ledigt ett tag, min kropp kraever inte sa mykke jobb nufortiden......
Det var kallt naer jag kom, men idag har det gassat peau raett ok. Nu har jag maelat ca 14 torkstaellningar, och borjar fundera peau hur jag sa fa bort all faerg, for Andreas glomde tjakka white spirit......
Solen lyser alltjaemt och nu maste jag tjakka lite mat, for det har jag inte mycket, forutom mina tre 8hg:s Kvilbille Praestost och tre paket Lofberg....

Lite skvaller: Thanasis pa MotoCarpathos har oppnat en tredje filial mittemot Constantinos Palace.
Antoni Panaretos, huvudkyparn pa Pelagos har forlovat sej med sin polska Zuzanna.
Chroni for till Kassos med f.d borgmaestarn igar for att dyka.....
Now its time to leave, says Andreas.....
Hej deau,
Mikke
Svara med citat