..Yep, Karin, will do....

Idag haver jag fixat faerdigt vattnet i diskhon i nummer 10 peau Garden Villa plus att Minas ville ha ett litet bord fastsatt i vaeggen i nr 4, sa det fick han....Sen petade jag i mej lite mat, har gjort som vanligt en stor gryta med gigantes plus diverse annat.
Sen aer det bara att sleva over laemplig maengd raett ner i den djupa tallriken som jag sen saetter direkt pa plattan....Funkar fint, och minimalt med disk...
Igar kvaell hojade jag over till English Jon,dels for att ge honom lite bukker och dels for att lana. Han beraettade att hans senaste projekt, en kvarn vid hans dubbelhus vid Lakki, hade kommit igang.
Pa hans tomt daer fanns en gang en kvarn och daer taenker han bygga en haestskoformad byggnad, precis som en gang kvarnarna pa Karpathos sag ut. I det huset blir det tva vaningar och laengst upp kommer det att finnas kvarnvingar med segel,som sitter pa en axel som gar till en generator. Hela huset kommer att se ut som fordom, men insidan blir modern....
Jag ska ta och sticka ut dit vid tillfaelle, men nu aer det full gas bade pa Garden Villa och Zephyros Village. Andreas har kopt nya solsaengar, denna gang i massivt trae och dom aer ganska tunga....Dom star nu pa plats runt den fyllda poolen, fast plasten aer kvar tills imorrn....
Chronis och Olga tittade forbi Zephyros idag, och Chronis beraettade att dom var INTE pa Kassos for att dyka, utan for att delta i nan sorts religios fest av nat slag for S:t Georgios tror jag.....
Vaedret aer ok, laetta moln och tempen ligger runt 25 grader.
Apollo-gaenget dok upp pa Garden Villa i formiddags tillsammans med Andreas, kanske var dom daer for lite koll, dels av de nyrenoverade rummen plus poolen,som maeter ca 10 x 6 m och rymmer 35 kubikmeter.Dom verkade raett glada och nojda med vad dom sag.
Det putsas och fejas runtomkring, t.ex sa har Stamatis och Vasilis nedanfor Pelagos dragit igang med att fixa iordning sin scooter/bil och cykeluthyrning.
Ska ta mej in i stan senare och fylla peau mitt grekiska telefonkort...
Igar pep jag upp till min tandlaekare Dimitris Spanos, som jobbade fast klockan var sju. Sa nu finns jag pa hans lista och han ringer naer det aer dax att fa gaddarna oversedda....
Thats all for now,over and out from a hectic Karpathos...

Mikke