Sv: Kommer turister till Grekland i år??
Jodå, Lissi! Jag har sett Ryssar både i Indien (dom åker till Goa i horder för Yoga, meditation eller bara för att festa) och i Grekland. Dom är inte särskilt omtyckta även om dom spenderar en massa pengar just pga att "många" beter sig som om dom äger allt och alla, är ofta högljudda och ofta väldigt snorkiga! Och vissa är ju naturligtvis just på det här sättet, men många av dem har något slags komplex och det kan ta lite tid för dom att "öppna upp" och slappna av.. Jag hade ju creperie här på Santorini och såg fler och fler Ryssar komma till ön och till oss. Dom kom oftast in med buttra miner och var väldigt arroganta, MEN efter att ha pratat och skojat med dom ett tag slappnade dom av och blev som för förbytta! Jag tror helt enkelt att dom inte är vana att resa och känner sig osäkra på hur dom ska bete sig. Eller att dom helt enkelt är så där högljudda hemma också och inte anser själva att dom retar gallfeber på folk. Sedan finns det ju alltid rötägg inom varje nation men det har ju inte med folkslag att göra utan om uppväxt och lärdom av föräldrar och skola.
Jag tror Grekerna får lära sig att acceptera Ryssarna för dom är nog här för att stanna. Dom råkar bara vara väldigt annorlunda än oss...
Och jag tycker ofta att Asiater kan vara väldigt arroganta men där gäller ju precis samma sak. Vi måste helt enlelt lära oss hur dom fungerar..
Ingela
|