Citat:
Ursprungligen postat av Charleston
Jag föredrar reguljärflyg med byte nere på kontinenten. Åtminstone om det inte är alltför lång väntetid (max ett par timmar) innan andra delen av resan. De flygplatserna jag mellanlandat på är ungefär lika (tråkiga) allihop, så just det tycker jag spelar mindre roll. F.ö. brukar pris och tid på dygnet man är framme i Aten, resp åker tillbaka därifrån, få avgöra för mej. Malev var perfekt på alla sätt (bra priser och tider, korta väntetider, sköna plan, bra service), men dom konkade ju tyvärr i vintras. Ryan är uteslutet för mej (främst av solidariska skäl).
Men det är klart, kommer man över en billig charterflygstol, till nån destination man tycker är lämplig, så kan ju det givetvis vara det bästa alternativet.
Att vara ute i (mycket) god tid är också att rekommendera.
|
Hej Charleston! Håller med om att pris och tidpunkt på dygnet är de två viktigatse faktorerna. Nu kommer vi ha en ettåring med oss också så då blir det ännu viktigare att inte flyga på konstiga tider (landade i Athen vid 22.30 senaste gången vi flög till Grekland, och då valde vi att sova på flygplatsen några timmar innan vi tog bussen till Pireus på morgonen. Det skulle ju vara otänkbart att göra så nu med vår lille bebis

).
Att vara ute i god tid säger du. Hur långt innan bör vi boka våra biljetter, enligt dig?