Visa ett inlägg
Gammal 2005-12-01, 12:08
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Apollos priscirkus

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Så sent som i våras var det väl ändå inte?

Iofs kan ALLT orsaka allergier, men helt klart så är parfymen som kabinpersonalen går omkring och sprutar för att kunder ska få provdofta, en betydligt större riskfaktor för många allergiker - för att inte tala om maten de serverar som ju också sprider partiklar.

Allergimotivet för att inte tillåta medhavd matsäck är kort sagt ihåligt. Nej nog handlar det enbart om ekonomi: de vill ta igen på maten det de tappar på de billiga biljetterna!

Och naturligtvis har de sin fulla rätt att införa vilka regler de vill. Men det finns ju alltid en gräns där reglerna gör att de tappar kunder.
Jag kommer inte ihåg riktigt när vi tjôtade om det... Alzheimer light...

Javisst är det väl penninghunger bakom matförbudet, precis som transfertillägget. Så därav min "matprotest".

Om vi nu pratar om Apollo och priskarusell, så kanske jag får påminna om min frustration när jag bokade resa till Karparhos för nästa sommar innan katalogen kom ut. Tänkte att nästa års resa blir ungefär som årets + några procents pålägg. Jovisst. Priset var höjt med 2700kr jämfört med 2005-års katalog. Fast enlig Apollo var det bara 1800. Jag undrade hur de räknade, och då sa damen vänligt att mellanskillnaden var havsutsikt och balkong. Jamen det kan jag ju leva utan, ta bort det, sa jag. Men det gick inte! Det fanns nämligen inga lägenheter utan balkong och havsutsikt!

Hade aldrig funnits! Pfuu... räknade till tio och frågade om de inte skulle sätta ut priser utan säng, toalett, tak etc också. Det skulle ju locka till sig enormt med folk. Hon förstod inte min ironi...

Luttrad blir man...

Gita
Svara med citat