Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-27, 21:33
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Madrassköp i Chania

Citat:
Ursprungligen postat av ricky Visa inlägg
Hej

Blev precis inspirerad att ställa min fråga här efter att läst i en annan tråd, där någon bytte hotell bara efter en natt pga sängarnas kvalitet.

Sambon har sedan flera år en resemadrass av "Tempurtyp" och detta funkar bra, fast ibland får man ändå stödbädda med ytterligare filtar under lakanen.

Jag brukar själv bita ihop men vid närmare eftertanke så blir även jag helt slut i rygg och axlar i dessa grekiska sängar. Det blir värre dag för dag för att kulminera efter fyra dagar och när det sedan är dax att resa hem då har man precis börjat vänja sig.
Vi har Tempursängar hemma, på gott och ont kan man säga, för man får "prinsess-på-ärten-syndrom" Man vänjer sig och har sedan svårt att sova i en vanlig madrass och är då sängen stenhård dessutom blir det etter värre.

Jag ids inte släpa med mig den numera klassiska Jyskmadrassen på flyget så min fråga lyder därför:
Finns det något ställe i Chania där man kan köpa en bädd/skumgummimadrass till vettiga pengar?

Vi ska bo på ett litet boutique hotel som heter Splanzia med endast åtta rum och riktigt grekiskt stuk så jag bara känner på mig att vi får makadamsängar!?
Den närmsta butik jag kan komma på ligger precis i korsningen Halidon-Skalidi, nästan mitt emot Everest snabbmatställe och helt till höger om Roxanne's Creperi. Där köpte jag skumgummimadrass till min dotter, och priset var okej då - för 5 år sedan. De finns i olika tjocklekar och jag har för mig att de vanligaste bredderna finns på lager i butiken.

//Kikh
Svara med citat