Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-28, 05:57
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Vandra nära Platanias

Om Imbros vet jag inte mycket, men från Castle Suites har ni tillgång till flera vandlings/cykelleder helt runt hörnet. Om ni går några meter in emot byn och tar upp till höger i korsningen så hittar ni Platanias Tours där ni kan be om råd och köpa en karta med markerade spår. Fortsätter ni samma väg ett par hundra meter upp och tar höger igen så kommer ni in i apelsinlundarna som omger "floden" Lardanos. Gå upp emot Drakiana och följ de slingor som finns där.

Strax utanför hotellet har ni busshållplatser mot både Chania, Falassarna och Paleochora. Därifrån kan ni komma till ex Spilia och Agios Giannis grotta, eller till Kastelli och båtarna till Balos-Gramvoussa. Buss till Elafonissi tar ca 3 timmar på vindlande vägar och jag tycker Balos är både vackrare och mer genuint.

Ta bussen till Chania och byt till buss mot Stavros så har ni en varm barnvänlig lagun och fin miljö att promenera i. Resan tar ca 20+40 minuter med buss och är inte allt för omtumlande. Ni kan även ta bussen upp till klostret Agia Triada och promenera runt där innan ni reser vidare mot Stavros.

Inne i Platanias finns nöjesparker för barn, minst en på ett par minuters avstånd från ert hotell, och runt hörnet hittar ni barnvänliga Taverna Drosia.

Om ert hotells restaurang har jag inte hört gott, men ni behöver aldrig gå hungriga i Platanias

Ha en fin semester!

//Kikh
Svara med citat