Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-29, 18:02
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

...sa naer jag varit pa Zephyros och betalat min svenska hyra plus nagra raekningar per dator, knallade jag bort till Vasilis och Stamatis som har scootrar,mc och bilar nedanfor Pelagos och sen susade jag raskt ivaeg pa scooter upp till Garden Villa for att haemta min egen hjaelm, som ser ut som sana som fanns i sverige for laenge sen, d.v.s den gar inte nedanfor oronen, utan mera gammaldax med glasogon med gummiband. Den sitter inte stenhart utan tillater luften att passera skallen,vilket kan vara skont naer det aer varmt.....
Idag blaser det mycket, sa det gick vael inte saerskilt fort....Jag var peau vaeg till Lakki, d.v.s ett omrade vid Amopi, strax nedanfor den kyrkan som ligger vid bergvaeggen....
Daer har English Jon en tomt och pa den har han ett dubbelhus och det fanns aeven ett gammalt fundament till en vaederkvarn, sa nu har han fatt tillstand att bygga en san.....
Fast hans version kommer att se ut som en gammal kvarn pa utsidan men insidan blir modern.Hogst opp kommer han att ha en generator med axel ut och sen vingar, sa antagligen blir det vael som dar han bor, ett litet batterihus och sa ansluter han sej inte till det allmaenna naetet, utan transformerar upp strommen fran batterierna till 230 volt.
Sista biten fram till huset aer bara en grusvaeg och inte att rekommendera att aka med scooter, men jag gjorde det iallafall.....Det gar, men det aer skumpigt, haha.....
Dom hade gjutit ca 55 kubik betong, for naer det blaser sa kommer huset att utsaettas for krafter, antar jag....Det ska bli kul att se naer det aer ferdigt....
Naer jag tagit nagra bilder och sen kikat pa Jon,s vinodling, sa funderade jag pa att aka till Afiarti och kopa tomater av Sevdalis, som har ett stort drivhus daer, men jag avstod, dels for att det blaste sa mycket och scootern var bara pa 50 cc och och klockan gick mot sex, sa antagligen var det ingen daer.....Jag far dra dit pa en vardag istaellet....
Sen kikade jag in hos Mimis och Connie Panaretos, men dom tog eftermiddagsvila, sa jag pep ivaeg ner mot stan. Kikade in hos Yannis pa Hotell Amarillis, och det aer daerifran jag skriver detta.....Yannis aer en go gubbe, eller kille, snaell som busen och hotellet aer finfint och ligger ju sa centralt ocksa, bara ett stenkast fran taxitorget.Tydligen har Yannis och Amarillis mycket bokningar fran
Nu verkar det ha mojnat lite ocksa, sa jag ska kopa lite mat och passa peau att kora hem den med scootern, innan jag laemnar tillbaka den.....
Sen blir det vael inte sa mycket mer gjort idag, antar jag....Lite matlagning och sen kanske lite ovning pa mandolan med noter, som jag aer dalig pa....
nu ska jag avrunda detta inlaegg och sen kika lite efter biljett hem.....
Hej deau,
Mikke
Svara med citat