Tack for avkalkningstipset,Jan...ska testa detta vid tillfaelle...hur lang tid tar det??
Igar hos Yannis pa Amarillis, sa kollade jag Fritidsresor,som ofta har enstaka biljetter hem till Sverige, och taenka sej, det fanns biljetter fran Rhodos till Orebro den 6:e maj for 298 SEK, sa en san biljett kopte jag direkt, for Yannis har en printer, sa nu har jag tva stycken biljetter for saekerhets skull......Orebro ligger ju bara ca 100 km fran Karlstad, sa hem kommer jag saekert, antingen per buss eller om nu nagon forbarmar sej over mej och haemtar....
Vaedret pa Karpathos idag aer mindre vind och ca 26 grader och lite laetta skyar. Lugnet vilar over Zephyros och Maria Diakidis och hennes dotter Sophia,11 ar haller staellningarna, medans Andreas tydligen aer ivaeg och tankar upp sin trogna Vespa.....
Morrondagen,forsta maj, aer visst en helgdag och allt ska vara staengt och Yannis pa Amarillis ska med nan kompis upp till Avlona, Karpathos nordligaste by, for det aer visst festiviteter daer. Jag aer medbjuden sa jag kanske foljer med.
Jag horde haeromdan att ett stort stenblock hade lossnat och ramlat ner pa vaegen till Olympus, men det gick visst att kora runt det....Nu kommer Andreas och jag ska hora vad som gaeller med stenblocket, ifall dom fatt bort det och han saeger att dom har puttat blocket mot berget,sa det gar enkelt att ta sej runt......det var fint att fa veta, ifall jag foljer med till Avlona imorrn......
Nu ska Andreas och jag saetta ihop en poolrengoringsmaskin, som kommit i ett STORT paket.....det ska bli intressant att se om vi klarar.....
Over and out for now....
Mikke