..idag aer det torsdag och jag satte telefonen pa ringning vid 10-tiden,for Andreas skulle komma. Sa jag steg upp och hade lunch,sen ringde jag Andreas, men da skulle det komma en ny laddning hollaendare,sa han skulle ta emot dom, sa jag tog avkalkningsmanicken och gick bort till brunnen.
Daer tog jag bort locket av metall och nedsteg forsiktigt i det runda rummet under locket, med alla ror,ledningar och kontakter.....Sen kom Andreas och pekade pa just det roret som skulle anvaendas, sen forsvann han.
Jag laeste igen nogsamt igenom den svenska bruksanvisningen och sen satte jag dit de olika tejperna och slaengklaemmorna och anslot manicken till elektriciteten och sa blippade den igang.....Det hele var vael gjort pa 10-20 minuter, och sen gick jag hem till lilla stugan och spelade lite mandola tills Andreas kom.
Sen forsvann han igen efter lite prat, och jag tog cykeln ner till tandlaekarns mottagning, dig gick jag in och tittade hans sekreterare stint i ogonen och paminde henne om min existens, varpeau hon log hult och bad om mitt grekiska telefon-nummer. Sen visade jag henne en engelsk bok jag hade med som hette White Teeth, och det tyckte hon var skojigt...

Sen paminde jag henne om henns lofte i oktober att ta med nan liter av deras hemgjorda vin, och detta sade hon sig komma ihag, sa vi far vael se imorrn......
Da laemnade jag mottagningen och cyklade upp till Karp-Kompu, en datorbutik som drivs av Georgios Diakos, en snaell fabbo. Daer tog jag fram en dvd med modellflygningssimuleringar, och da kopierade han den at mej, och naer jag ville betala sa han nej, det blir inget med det....Va bussiga folk kan va!
Dvd:n hade jag fatt lana av Vasilis pa AutoMotoCenter, nedanfor Pelagos,sa nu ska jag fraga Andreas om vi kan se om kopieringen gick ok, eller sa vaentar jag och testar pa Vasilis laptop senare....
Vadret aer finfint idag, lagom bris och laetta skyar.
I stan traeffade jag hollaendska Bob och hans fru, som numera hyr ett hus uppe bakom den staengda bensinmacken, och som dessutom har en egen bil, vi bestaemde att fortsaetta samvaron tillsammans over lite mat pa Seaside, sa daer stannade vi flera timmar och hade trevligt med Vasilis och norska Anna samt deras gossiga hund,vars namn jag glomt....

Plus deras trevliga servitris fran Ukraina....
Nu ater tillbaka pa Zephyros, och nu endast tvenne barn i poolen, d.v.s lite lugnare aen forra veckan......
Nu aer det bara att hoppas att tandlaekarn Spanos ringer sa jag far komma dit.....
OVer and out for now,
Mikke