Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-05, 14:31
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

...jaha, sa var det sista dagen och jag vaknade vid tiotiden av att telefonen ringde....Det var aentligen Spanos, tandlaekaren, som ringde och sa att nu kunde jag komma....

Sa det var bara att hoppa i klaederna och cykla ner till mottagningen. Daer borrade han och stod i sa det stod haerliga till, tydligen fick han rekonstruera hela kindtanden...Han fotade dessutom med en lattjo kamera, som sag ut som en tandborste, men istaellet for stran sa var det fyra sma led-lampor och imellan dom en liten pytte-lins...Sen aer den kopplad till datorn, sa kan patienten se bilden pa en skaerm direkt efter den aer tagen...
Jag hade min kamera med, och fotade s.a.s blint, medan han borrade som den vaersta vaegarbetare.....Men det gick bra och tanden ser ny ut och inte saerskilt dyrt heller...

Efter tandarbetet cyklade jag till AutoMotoCenter vid Pelagos och lanade en scooter och stack sen upp till Garden Villa och packade. Det tog sin lilla tid och sen bar jag ner mina grejer, ca 4-5 kassar med klaeder,etc ner i kaellarn.

Stora ryggan korde jag till Caf'e Mouraio, som ligger i hamnen och som drivs av Chronis brorsa Georgios. Nu pa Zephyros och naer jag aer klar haer far det bli lite aka runt och saega hejda....
Det blir kanske nat mer inlaegg fran Rhodos, om inte Dimitri staengt datorn naer jag kommer i kvaell. Imorrn blir det upp tidigt och sen knalla ner till bussarna,sa att man aer ute pa flygplatsen ett par timmar innan avgang......Baettre for tidigt aen for sent....
Mikke
Svara med citat