Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-06, 21:09
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos.....igen...;-D

...så blev det då dax att ta sej till färjan, och Vasilis på AutoMotoCenter skjutsade mej, eller snarare, han hoppade upp bakom mej,eftersom jag.s.a.s redan satt vid "ratten", läs styret... Han släppte mej vid Mouraio, där jag hämtade stora ryggan och sen var det egentligen bara att knalla ombord på Ireapetra, som var aningens försenad vid ankomst och ca en halvtimme vid avgång. Letade reda på en bekväm flygstol och passade på att ringa Dimitri på Mango för att höra om han händelsevis kunde komma ner och hämta mej vid kajen....Man börjar bli bekväm på gamla dar, haha....
Nja, han visste inte, så jag ställde in mej på att knalla, men när vi kom till kaj vid 23.30-tiden så stod han där med scootern, Dimitri !! Så jag kom väl till ro vid halvtvå och gick sen upp vid sjutiden idag, söndag. Sen åt jag två äpplen och en stor bit Kvibille prästost, for det var allt jag hade med mej och sen gick jag till bussarna och det gick en kl 09.00, sa killen i biljettluckan, men den gick tio minuter i nio.....
Det var väldigt mycket folk på flygplatsen och låååånga köer, så jag satte mej istället för att stå i kö.Ringde Andreas också för att höra hur det gick med de smärre problem som visst alltid dyker upp när man har hotell............
Sen vare ju bara att knalla dit bort och checka in när kön var borta, och inga problem med vikt, idag hade jag bara 13 kg rygga och gissningsvis 8 kg handbagage plus mandolan på 2 kg....
Planet till Örebro blev också försenat ca 40 minuter, men flög ikapp tiden ( kan man säga så?) och vi landade tämligen precis 14.25. Min snälla kompis Olle stod och väntade med bilen, sen smet vi runt flygplatsen på en liten grusväg och letade oss se fram till min linoljeleverantör, som tyvärr var ute och vårsådde, men hans snälla fru såg till att Olle och jag fick med oss 200 liter linolja i bilen .
Vilket strålande väder, men en aning kyligt, ca 11-12 grader, men sol och den härliga vårgrönskan.....så jag var hemma ganska precis ett dygn efter jag startade.....
Svara med citat