Visa ett inlägg
Gammal 2012-05-13, 21:30
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Kommer turister till Grekland i år??

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Hvorfor skal man måtte ta med seg en bunke kontanter på reise til Hellas? Vi har i allefall ikke noe problem med hverken bruk av kort en del steder eller å ta ut kontanter i automater her på Kreta, og ja, det finnes mat i butikkene og solen skinner!

Og nå tar jeg en dukkert i bassenget igjen!
Fått hodet over vannet igjen? Vel, regner så klart med at der er mat i butikkene og at solen skinner - i juni og også senere! Uavhengig hvor man drar. Men for min del altså ikke destinasjon Kreta eller til eget hus.

Bruk av kort der jeg planlegger å reise, atskillig mindre øy enn der du holder til, er uvanlig - enten det gjelder betaling for hotell, restaurant, matvarer etc. Selv på fergene må man bruke cash. Og bankomater - som kan gå tomme i en krisestuasjon er det overraskende få av. Egentlig bare en i mils omkrets! Og blir det en kollaps, eks. i etterkant av nyvalg der grekerne sier nei til IMF og bankene tømmes, er det kjekt med noen tusen eller mer i lommen. Om man vil gjøre opp for seg, komme seg ombord på ferge og fly. Bankomatene kan jo gå tomme..Tvilsomt om de jeg enn handler med, vil gi kreditt om alt slår krøll på seg. .

Men på Kreta, ettersom jeg forstår, er dette ikke tema. Der er alt ved det samme.
Svara med citat