Sv: Gerani (Blue village)
Det känns lite dumt från min sida att skriva som jag gör, speciellt till en som kanske är ny på forumet. De som varit med länge vet vad jag tycker om det som jag kallar turistindustrier.
Jag gjorde en promenad till Gerani i eftermiddags för att se lite närmare på det hela, tyvärr gick det inte (eller det skulle det säkert gjort om jag försökt) att gå rakt igenom området så jag gick runt det.
Stranden är klappersten närmast vattnet och lite högre upp är det mest sand. Parasollerna är placerade en bra bit upp på stranden och var i dag helt lediga på eftermiddagen. Hotellområdet såg ganska öde ut med bara ett fåtal gäster i rörelse vid 17-tiden. Allt ser i övrigt rent och fräscht ut och det finns bra lekpark inom området. Känns ändå lite konstigt att det var så lite folk där. Kan det verkligen vara så dålig beläggning där som det verkade? Det var en hel del folk som promenerade från Gerani in mot Platanias så det var kanske där många av de boende fanns.
Det känns lite som att jag trycker ner din semesterplanering i stövelskaften, det är inte så roligt och jag hoppas verkligen att området är mera välbesökt längre fram i säsongen då ni ska dit, det tror jag också att det är så du ska inte misströsta för mycket. Det är som sagt nära att promenera till Platanias om ni behöver mera fart, där finns allt ni behöver för er semester.
Mvh Janérik
|