Sv: På plats i Platanias
I dag har det inte blivit mycket gjort. Började vid poolen innan lunch, inte badvänligt enligt min smak men tjejerna badade bra länge, varmt var det då man sökte lä men lite blåsigt och svalt på andra ställen, ganska rejäla vågor i havet.
Sedan gick vi och käkade lunch på Vanilja här bredvid vårt hotel. Bra lekplats för barnen och god mat förutom att Maria fick fel sås på sin kyckling. Svampsås gjord på brunsås var inte hennes smak så de fick göra om och göra rätt enligt henne med gräddsås.
Sedan blev det lite slöa på hotellet och surfa för att hitta boende inför nästa resa, verkade få en bra lösning åtminstone på Santorini dit vi anländer 16/7.
Smååt lite av allt som blir över i kylen men till slut gick vi till Drosia för att äta middag, var inte riktigt hungriga men det fick ändå bli lite hopplock. Jag vet ju att jag läst om stället men minns inte om det var positivt eller negativt. Vi var inte på rätt humör och maten var inte riktigt den bästa, husets röda vin var knappt drickbart.
Denna vecka börjar nu vara till sin ända, i morgon åker vi hemåt med avgång 17.10 från Chania, beräknad landning i Umeå 20.30. Vi norrlänningar är inte bortskämda med sådana hemresor så det ska bli skönt även om det inte är så skönt att åka hem. Jag ska försöka återkomma med en liten sammanfattning då jag sitter hemma också, det finns en del saker jag blivit förvånad över på vår första lågsäsongsresa.
Mvh Janérik
|