Ämne: Aten!
Visa ett inlägg
Gammal 2012-06-08, 21:23
Greekfamilys avatar
Greekfamily Greekfamily är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2012
Standard Sv: Aten!

Det finns många saker som man hör om än det ena och en det andra så man måste försöka filtrera mycket av det man hör och bilda sej en egen uppfattning om saker.
Vad jag ofta fått höra är just det där med att man ska akta sej för vissa områden i Aten men det har man hört om Göteborg med och lika så när jag åkte till Moskva under början av 90 talet om att maffian kunder råna en och ditt och datt men som gammal yrkes chaufför har man vart på de mest konstiga ställen i livet och jag tror inte jag blivit utsatt för något.
Frågar du en normal människa som rör sej ute både dagar och sena kvällar så är ingen speciellt orolig men frågar du familjen fin som bor i dom finare områdena så svarar dom ganska säkert att det kan vara jätte farligt på sena kvällar i Göteborg så det handlar mycket om hur mycket erfarenhet man har och om man känner att man kan röra sej världsvant.
För 12 år sen när jag kom till Aten så sa folk och oftast mina svenska vänner att passa dej för Omonia om nätterna för dom rånar folk och mycket annat som jag inte behöver skriva om men jag må säga att Omonia om natten är så pass tryggt att både jag och min fru skulle våga gå där själva var för sej.
Nu kanske ni tänker att vi har en skruv lös men så är inte fallet utan det handlar om psykologi och hur man beter se tror jag.
Visst! Kommer det fram någon skummis eller någon missbrukare och frågar om en siggarett så varsågod. Med en positiv attityd och lite med mänsklighet kommer man långt i livet. Jag hadde ju mitt arbete där intill så jag hade inget val utan var tvungen att gå dit för att äta ibland vid Everest eller Mc Donnalds.
Ha de kämpe grett alla!
Svara med citat