Citat:
Ursprungligen postat av Gita
Härligt! Och du badar! Så skall det vara... 
|
Gita,jag tog mitt allra första dopp redan i mitten av maj - det tidigaste någonsin - och vattentemperaturen var densamma då! Nu blir vattnet varmare och varmare. För ögonblicket sitter jag ute och njuter av sammetslen värme, runt 25 grader, med ett glas hemtrampat rött. Min nästa lediga dag tänker jag spara till ett grekiskt dop i juli. Då döper vår koumparos (best-man) sin yngsta och jag tänker slå klackarna i taket och prata grekiska hela kvällen. Om man ska dra ihop till dryga 700 bröllopsgäster vill det till att vara social
Tusen tack alla för välgångsönskningar! Vi (läs JAG) har bestämt oss för ett hejdundrande stort traditionellt bybröllop i september nästa år. Bybröllop betyder traditionell Kretensk folkdräkt för mig, svart skjorta och beige byxor med tillhörande svarta stövlar och kniv för blivande maken, levande kretensk musik med spelmän framför mitt valda fordon - en åsna - och ett par tusen skott från diverse skjutvapen. Ska det göras, ska det göras rejält! Jag hoppas morfar Markos, känd som violinist i filmen Zorbas, ställer upp och plockar fram felan som samlat damm i nära 35 år. Han vet inte om det än, men han ska leda väg för mig upp till den lilla kyrkan i Therissos
Vintern kommer att gå till planering, framförskaffande av präst och fordon och en hel del danslektioner...
//Kikh