Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-11, 22:21
Masses avatar
Masse Masse är uppkopplad nu

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: Fantastisk video från Samos

- Hördu Birgit, på onsdag kväll kör du och jag en liten Greklandskväll i mini-format.
- OK, och vad innebär det.
- Tja, du är som vanligt snäll och fixar lite god grek-mat. Tzatsiki, greksallad, lammfärsbiffar, friterad succini och ........... that´s it! Jag inhandlar Kourtaki och tar fram ouzo-flaskan. Och ..........
- Häromkvällen fick jag ett kanontips på Kalimera! En toppenfilm om Samos. Trodde att vi var klara med Samos. Men så är icke fallet! Där finns massor kvar. Och i filmen ligger jätteskön grekisk musik. Jag loggar in laptopen på tv-n på altanen så kör vi en skön grekkväll du och jag!
- Låter fint! Jag fixar maten!

Mat och dryck på plats. Lap-top o tv på plats. Birgit o jag på plats.

MEN ICKE LJUDET PÅ FILMEN!!!!!!!!!

- Jättesynd. Ljud har faktiskt en oerhörd betydelse för filmerna. Kolla själv om ni t ex har tillgång till något avsnitt av "Solens mat" från Italien. Kör det och stäng av ljudet.... vilken skillnad!

.......... Men maten var jättegod, och vi kollade lite andra filmer på You Tube från Karpathos och Egina och hade lite Greklandskänsla ändå på altanen.

............ Vad gör man inte när vädret är halvkass här hemma och ingen Greklandresa är inplanerad. Fixar en liten mini-resa till Grekland med grekisk mat o dryck mm. Ganska skönt ändå faktiskt! Och ......... om solen skulle råka skina en timma eller två så hivar vi ut solsängarna i trädgården eller drar ner till sandstranden i Åhus ett par timmar och lyssnar på klucket från vattenbrynet ..... och så är vi lite i Grekland ändå!

Sommarhälsning från Kristianstad/Grekland
Masse
Svara med citat