Citat:
Ursprungligen postat av malou
PS - sparte for første gang på kvitteringer i år, men ikke mitt problem om det blir kontroll!
|
Jo faktisk så kan også du bli bøtelagt hvis du kommer ut av en butikk uten å kunne vise kvittering!
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik
Hva är förresten för fel på ett handskrivet kvitto? Vad är det som säger att de inte skattar från det handskrivna kvittot. Ofta är de numrerade i serie, affärsidkaren behåller blocket till sin bokföring och där finns deras kopia kvar. Får man revision (förekommer säkert i Grekland också) så ska man kunna visa fram alla block som ingår i bokföringen och alla sidor i blocket ska finnas kvar, annars har man problem.
Mvh Janérik
|
Tilfredsstiller dette kravene fra de greske skattemyndigheter for en som driver et hotel, en taverna eller en butikk?
Ifølge de greske drivere av slike som jeg kjenner personliog så gjør de ikke det, men vår poolmann har begynt med en slik kvitteringsblokk og oppgir noe av det han tjener slik at han ikke skal få problemer med myndighetene. Det betyr at han må betale moms av noe av sine inntekter, men neppe skatt på sin inntekt da han sikkert passer på å offisielt ikke å tjene nok til at det utløser skatt.
Skattetilpasning er høys legalt, og vi er nok mange som driver med slikt, men skattesvindel i slik stil og omfang som grekerne gjør det undergraver hele samfunnet hvilket er noe av det som EU og landets kreditorer forventer og forlanger at det endres på. Jeg støtter en slik holdning/endring 100% mens mange her åpenbart synes at det er bare søtt og litt eksotisk at dette foregår i stor stil. En merkelig holdning etter mitt syn!