Sv: Skatta i Grekland som svensk
Vi bruker Hellenic Bank i Chania som vel er en bank registrert på Kypros tror jeg og Kypros fikk vel nylig garantier fra EU så burde være greit. Jeg tror egentlig at denne frykten er noe overdrevet så hvis man bare sørger for å ikke ha for mye penger (hva enn det er) på sin konto så er fallhøyden minimal etter mitt syn.
Beklager, men vår advokat betaler vår strømregning ved personlig fremmøte med kontanter for oss og mange andre, vannregningen betaler vår nabo for oss og fasttelefon har vi ikke, kun mobil. Det er endringer på gang, men usikker på hvem man nå kan betale via nettet.
Har gått og tenkt litt på din situasjon idag; hvis dere oppgir til regnskapsfører/Hellas at dere er der mere enn 180 dager og samtidig er fortsatt formelt bosatt i Sverige så kan det hende at dere har laget litt vanskeligheter for dere selv? Hvis dere ikke er mere enn maks 180 dager (offisielt) i Hellas så burde ikke dette være nor problem som jeg forstår det. Lurer også på om ikke en del regnskapsførere og advokater heller ikke alltid er helt ajour med hvilke regler som gjelder.
|