Visa ett inlägg
Gammal 2012-07-19, 22:01
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: böcker på resan

Märkligt att denna tråden tog fart igen just idag. Tidigare idag när jag var ute på promenad med hunden i ösregnet gick jag och tänkte på böckerna av min absoluta favoritförfattare Nr 1, Michael Connelly. Såg att han var omnämnd här tidigare i tråden. Tycker att hans böcker är toppen! De bör liksom många andra läsas i rätt ordning. Det har ju med bl a den sociala utvecklingen att göra. Det är ju bra om folk gifter sig innan de skiljer sig osv.

Tycker att böckernas huvudperson, Harry Bosch, kriminalpolis, är helskön. Den som gillar polisromaner med lite asfaltkänsla och som har lite mera drag än engelska och svenska skrivbordsdeckare, utan att vara helt nerkörda med våld och slaskigheter, skulle nog gilla böckerna om Harry.

Mina tankar om de böckerna idag på hundpromenaden var följande:

Tänk om de böckerna hade blivit filmatiserade med Al Pacino (min absoluta favoritskådespelare) i huvudrollen som Harry Bosch. Vilken höjdare! Men tyvärr finns inte de filmerna och Al är nog för gammal nu.

Men böckerna finns! Läs dem (och i rätt ordning)!!!!!

Den första boken med Harry Bosch heter "Svart eko" och den andra heter "Svart is", och sen finns det en hel drös till. Tyvärr har jag läst ikapp, och då är det en ökenvandring innan nästa kommer.

Masse
Svara med citat