Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-08, 21:41
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Takk Pnyx... Det som hände idag var att när jag (ensammen) skulle dra den tunga presenningen över Hedvig, så öppnade sej himlens portar... Som tur är står hon under ett JÄTTESTORT körsbärsträd,så jag fick lite nådatid innan dropparna nådde ner till mej,som frenetiskt slet och drog i presenningseländet....6 x 4 m....Nåja,jag har (nästan) dammsugit bort de flesta billionerna av björkfrön och nu ligger presenningen fastknuten,rodret losstaget och alla durkar står i källarn, och vinterkonserveringen av den trogna Albin O2 från 48 får ske vid hemkomsten....
Nu är stor-ryggan uppburen och själva packningen skall inledas, ni vet, alla beslut som ska fattas så fort, all tvekan,och så har man alltid glömt nåt...
Nu har jag tur, som har ca 5 kassar med diverse kläder i Garden Villas dunkla källare plus en jättecool motesykkelhjälm (dock ej godkänd)med lösa glasögon.......så jag har lixxom lite grejer i reserv om det skulle knipa....
Jag fick tag i Andreas Diakidis idag per telefon, och han satt med bekanta på Pelagos.Igår svarade han inte , för han hade glömmit sin mobil,sa frugan Maria...
Han hade bl.a blivit firad av Samuelssons och Tompan på sin fölsedag och var helt klart nöjd.
Goa vännen Olle som ska skjutsa mej till Örebro kommer med sin super-Saab me turbo halv två imorrn och planet ska lyfta 16.55...Vikken lyx, egen privatchaffis...
..Lite resfeber har jag allt, fast vid det här laget har jag säkert varit på Karpathos bortåt 25 ggr......men varje gång är alltid lite annorlunda,saker har flyttats,ändrats,försvunnit, folk har kommit och gått , så det finns alltid nåt nytt att begrunda.....och fota...
Svara med citat