...sent omsider fick jag nyckel och installerade mej pa rummet.Senare pa quellen stack jag till Pelagos, och daer var manga bekanta, Riitta & Leffe, Tommy,danska dragspelsdamen,Tomas &Bingan plus manga andra.....Som vanligt trevligt...Kom ivaeg hem fore 24, for jag var allt lite trutt....Somnade ifran bade teven och lampan,detta upptaeckte jag vid sjutiden pa tisdag morron....Sen somnade jag om och vaknade av att det knackade pa dorren,det var minsann Tommy,som var beredd pa en utflykt....Det var bara att saetta pa lite fika och ta fram Kvibille Lagrad Praestost och kasta i sej lite frukost. Sen stack vi upp till Thanasis Taverna uppe pa Lastos-plateaun, daer vi kaekade lunch. Denna gang hade Thanasis som hjaelp en trevlig dam fran Santo Domingo, sa min lilla spanska fick sej en duvning och damen nagra goda skratt...

Efter Lasthos sa stack vi till Taverna under The Trees och tog en frappe daer och bytte nagra ord med Costas,som beraettade att det rullat peau raett ok.
Sen vidare till Arkassa, daer vi stannade till hos Stamatis pa AutoMotoCenter.Han visade oss sitt nya hus, daer hela nedervaningen egentligen aer en stor verkstad, sen fick vi se hans solpaneler pa taket och batterisamling.Han aer inkopplad pa naetet, men anvaender mest sin egen elektricitet, det var intressant.
Sen vidare pa nya vaegen ner mot flygplatsen, daer vi sen staengde av scootrarna och rullade en laaaang bit.....det gick over 60 km/t....

Sen kikade vi in hos Dimitris Vaexthus, daer hans farsa var. Daer fick vi nagra kg tomater,gurkor och lok. Egentligen tog vi den vaegen for att titta pa English Jon's (Jonathan Preece) nybyggda kvarn, som ser ut som en gammal,karpathisk kvarn, men som ska innehalla en lagenhet och sen en elektrisk generator pa vinden.....Den syns fran stora vaegen,sa vi akte inte aenda fram,utan nojde oss med det vi sag.Sen tillbaka till Pigadia och nu aer jag pa Zephyros och skriver.....Ganska blasigt, men man vaenjer sig och det aer inte sa varmt heller, utan mer lagom....
Nu snart hem och in med gronsakerna i kylen och lite pusta pa saengen, innan kvaellens aeventyr.....
Over and out for now
Mikke