Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-12, 14:32
Mozs avatar
Moz Moz är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009
Standard Sv: Aldri mer Ryanair!

Jag vill också inflika min åsikt i den här debatten angående Ryan Air.

Jag har, efter att ha rest med dem ett flertal gånger till olika ställen (dock ej till Grekland), egentligen aldrig upplevt något problem. Men det är som en del skriver, man får vad man betalar för. Jag har ofta lyckats hitta VÄLDIGT billiga biljetter med Ryan Air till bland annat Paris och London, vilket för mig är viktigt eftersom jag studerat och haft en stram budget. Som exempel kan jag nämna att jag flyg till Paris (med min fru) för ca. 900:- t/r (för oss båda!). Men då hade vi checkat in online och flög med endast handbagage. Den största nackdelen var väl att vi flög från Skavsta (vilket är en bit att åka) samt att Beauvais ligger en bra bit från Paris. Utöver det så fungerade det bra. Planen var i tid och personalen var vänliga. Själv tycker jag att priset gör det värt det "lite jobbiga". Till London har jag också flugit ett par gånger för väldigt lite pengar (då från Västerås) och samma sak där. Planen i tid och trevlig personal.

Jag har även åkt med Ryan tillsammans med mina barn (som då var 4, 6 och 9) vilket kanske inte är att rekommendera då man måste betala extra för att få förbokade platser och slippa trängas med resten av "hjorden" när det är dags att gå ombord.

Men sedan Norwiegen kom in på marknaden så tycker jag att det finns all anledning att kanske tänka om när det gäller Ryan Air. Dock flyger jag med Ryan fortfarande eftersom det är, som sagt, billigt

Jag ser det så här:

Fördelar
Billigt
Effektivt
Enkelt
I tid

Nackdelar
Dolda avgifter
Opersonligt
Lite "boskapsfösning"
Otillgängliga flygplatser

Tack och KALIMERA!