Visa ett inlägg
Gammal 2012-09-12, 16:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mikke till Karpathos i september...;-D

Onsdag 12 sep.
Idag stack vi , Tommy & jag med varsin 150cc scooter norrut vid 9-tiden....Riitta & Leif tog bil, sen sags vi laengs vaegen. Det var lite jobbigt, for det BLASTE VAELDELIGA, sa snittfarten bidde nog runt 40 km/t.... Men va gor det naer man haver semester....
I Avlona stannade vi vid den enda tavernan, och sonen Georgios var daer och fixade till nan god sallad. Sen pillade jag pa hans lilla bouzouki, jag tror dom kallas dzouras, for dom har lite kortare hals....Den var lite skadad, locket hade spruckit, sa jag staemde den laegre och som en mandolin, for da kan jag (mojligtvis) spela pa den.....Dom andra gick en svaeng norrover for att se om dom eventuellt kunde fota nan Eleonora-falk, medans jag satt kvar hos Georgios. Sen for R&L mot Olympos, medans Tommy och jag stack ner till Diafani och sen vidare hem.Det blaser mycket mindre haer i Pigadia, och det kaenns skont....Sen maste jag ocksa rapportera att naestan hela vaegen mellan Spoa och Olympos aer asfalterad,forutom 1.8 km.....
Nu haemta en vanlig cykel pa Garden Villa och ta den till Florida Studios, sen mat,sova och sen en dusch.....
Svara med citat