lordag och sondag....
Igar,lordag sa bidde jag hemma mest, for jag laeser en bra bok....Sen kom English Jon och dels haemtade bocker som jag haft med, och sen sa hade han med sig 8 bocker som jag inte laest...Det var trevligt att fa "hembesok" av Karpathos egen bibliotekarie....

Sen forsvann han och jag satt pa balkongen och laeste,sen kom Thomas och Bingan knallande, medforande lite vatten och andra drycker. Som tur var hade jag en gryta gjord, sa efter nagra timmar sa mumsade vi i oss den....Sa efter nagra timmar gick dom, men vi traeffades senare pa kvaellen hos Nenas lilla taverna mittemot Constantinos Palace. Jag hade under tiden lyckats saetta pa nya straengar pa min mandola, sa jag tog med den....Sen kaekade vi gott, snakkade och spelade. Framat elva knallade Thomas och Bingan bort till Pelagos, medan jag stannade kvar hos Nena en stund till, sen cyklade jag hemat.....
Sondag:
sov laenge, och naer jag vaknade hade jag en del sms i telefonen.Bl.a en chevalereskt inbjudan till fodelsedagslunch med Leif och Riitta pa Seaside. Den tackade jag gaerna ja till och begav mej raskt ivaeg pa cykeln, fast inte nerat stan till, utan rakt soderut forbi hotell Alex och upp bland kullarna fram till Cementfabriken, daer jag tog till vaenster och fick daermed nojet att rulla hela vaegen till Garden Villa.
Daer vaentade Leif och Riitta ,sa sen gick vi till Seaside, som naestan var full....god mat och lite prat och nu sitter jag pa Zephyros i vaermen.....Kanske ska jag ta ett dopp ??