Sv: Har precis kommit hem ifrån Chania. Alla dessa stackars hemlösa katter och hundar
Jag tycker inte alls det låter snurrigt! Och jag förstår precis vad du menar.
Mår också väldigt dåligt av alla hundar och katter som inte har det bra.....svårt att njuta av sin semester då. Tror inte jag klarar av att resa till Kreta igen. Sista resan dit blev full av händelser som jag helst vill glömma....och fortfarande gör ont.
Nu när hösten är här och tavernorna stänger blir det extra svårt för dom.
Det bästa är nog att stödja organisationer på plats som t.ex Tierfreunde Kreta eller Chanshund här i Sverige. Googla på Animal shelter, Crete, eller dylikt och se om du kan hitta något som du känner att du har förtroende för.
Jag försöker tänka som så, att jag kan ju inte göra något för alla Greklands katter, MEN jag kan göra något för de jag ser på min semester (matar vid soptunnor o.dyl.) - annars gäller det att stödja de människor som jobbar hårt dagligen, med djurfrågorna, ekonomiskt.
Inför vår Greklandsresa, till Kioni på Ithaka, i sommar så var jag väldigt orolig för vad vi skulle få se när det gäller katter som far illa, är skadade, sjuka eller är magra. Till vår förvåning och glädje så fann vi flera äldre greker som matade. Speciellt en äldre man (Mimmis heter han) lade ut €150 per månad för att utfodra byns katter när tavernorna stängt. Han gick varje dag till supermarketen och köpte kattmat! Byn hade även ett program för sterilisering.
|