Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-05, 00:22
Kattas avatar
Katta Katta är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Ving-resenärer och andra båtresenärer

Hihihi...ganska roligt med alla lugnande inlägg "det var helt lugnt på havet när vi åkte - så det finns inget att oroa sig för - åk!!!
Men det är ju just det, inte jätte många blir sjösjuka om det är kav lugnt liksom..

Jag har åkt sträckan många gånger vidare till Alonissos, och det har funnits ALLA varianter av upplevelser!
Ibland inte en krusning, för att vissa andra turer har varit en ren skräckupplevelse med kräkpåsar över högt och lågt.
En relativt kort skräckupplevelse dock, som brukar hjälpa att tänka på. Det och att tugga Calma.

Precis som någon tidigare nämnde så kan det bli konstig vind när man rundat Skopelos stad. Vid ett par tillfällen har vi då fått vända för att åka "andra" vägen runt ön. För mig som är väldigt känslig har det ändå varit värt det det, för det ÄR fantastiska öar! Just då är det superångest men jag utsätter ändå mig för det gång på gång..
Men ha med i beräkningen att det KAN blåsa upp eller gå besvärliga dyningar, kolla in vädret, ladda med Calma el Postafen och smart drag att i så fall korta ner turen till Glossa.

Jag tror inte du kommer ångra dig!
Svara med citat