Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-08, 16:30
Lajsa Lajsa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Sv: Karpathos eller Skopelos sommaren 2013

Tror Skopelos skulle passa er bra. Kristallklart vatten, mysig stadskärna med både gränder och hamnpromenad och flera fina smultronställen runt ön. Visst kan det vara ett minus att ha dryga kilometern till närmsta strand, men man kan ju också hyra bil så blir man lite friare i sina strandval. Skopelos har många underbara små badvikar!

Karpathos har jag inte varit på men har föräldrar som åker dit regelbundet och älskar det! Inte så mycket gränder som på tex Naxos men en charmig hamnpromenad om jag fattat rätt. Att det blåser så extremt mycket så det stör kan jag väl inte tänka mig, lite svalka är ju aldrig fel Amopi är den mest barnvänliga orten så där tror jag ni trivs, men det är ju i alla fall några kilometer in till Pigadia. Vet inte hur det är med bussförbindelser men som jag förstår det går de inte jätteofta? Det finns många Karpathos-experter här som vet mer och kan svara på det Hyra bil går ju som sagt alltid.

Inser att jag inte gjorde det så mycket lättare för er, det är två riktigt bra öar ni har att välja mellan
Svara med citat