....Torsdag 11 okt,UddevallaQ
Om jag fortsätter där jag slutade, så kom färjan Prevelis ivaeg relativt ok, och sjon var platt.(det aer fortfarande laettare att skriva som om jag var kvar peau Karp..

Jag tog rulltrappan upp och sen en halvtrappa ner, for daer finns det oxo en stor sal med flygplansfatoljer....Sen redde jag mej ett litet bo och lade mej for att laesa.....Mina grannar lade sej direkt och somnade fort.Det var kolsvart ute, sa ingen idé att sta vid relingen. Efter nan timme sa meddelades det att vi skulle angora Kassos, sa da fick jag vael ta och linka ut for att kika pa den imponerande kajanlaeggningen.....Sen var det frid och frojd och jag lyckades t.o.m sova nan timme, tack vare oronpropparna....Prevelis skakar ganska mycket, sa jag undrar om propelleraxlarna aer lite krokta.....
Framat sextiden kommo vi alla fram till Heraklion, medans blixt och dunder ackompanjerade anlaeggningen....Jag lyckades kraenga peau mej den ohemult tunga ryggan genom att etappvis baxa upp den fran golvet,forst till sitsen,sen armstodet och slutligen axeln....Sen var det den lilla ryggan och mandolan.
Jag sporde hamnpolisen hvor busscentralen lag, och den lag icke alls langt bort,ca 200 meter kanske, vikken tur! Vid intraedet daerstaedes, sa kom en anfadd chaffis och fragade om vi skulle till Chania, och det skulle iallafall jag samt flera.....Det kostade 13 Euro, ifall nan nu vill veta det, och bussen var naesten full sa jag hamnade bredvid en vacker flicka vid namn Xenia, som studerade filosofi vid universitetet i Rhetymnon och som delvis finansierade studierna genom att dansa grekiska folkdanser pa hotell. Hon var fran Rhodos och gruppen heter Rhodian Dancers och ska finnas pa Youtube....
Vi sprakade friskt aenda till Rhetymnon, sen forsokte jag sova lite och det borjade ljusna naer vi kom till Chania.....