Visa ett inlägg
Gammal 2012-10-14, 18:38
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008
Standard Sv: "Spökbokning"

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
Gå fram ända till dess du blir ombedd att knappa in dina kortuppgifter. Gå därefter ur bokningen.

För att du ska slippa bli ihågkommen på bokningssajten nästa gång du går in gör du så här;

Töm cacheminnet, starta sedan om datorn. I begripliga termer , om du har Internet Explorer som webbläsare så går du in på "Verktyg" "Internetalternativ" "Allmänt" "Webbhistorik" klicka på Ta bort webbhistorik. Starta därefter om datorn. Då kan bokningssajten ej se att du varit inne tidigare att spökboka.

Arne

Överårigt datafreak
Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Med Firefox är det väl bara att välja "Starta privat surfning" innan man börjar så sparas inget, alternativet är att tömma historiken för senaste timmen då man tittat klart. Båda alternativen finns under "Verktyg"

Mvh Janérik
Jag förstår era förslag till problemlösning. Men ....... jag har dessvärre inte hajat själva problemet. Vad händer om man av systemet "blir ihågkommen av bokningssajten nästa gång man går in"?????

Jag trodde i min enfald att bolagen genom att kunna notera hög frekvens av besök på vissa avgångar på bokningssajten ev. kan notera ett stort intresse och därför kanske höja priset. Men att det skulle finnas ett problem i att "bli igenkänd" och "ihågkommen" hade jag ingen aning om.

Kan ni stilla min nyfikenhet?

Masse
Svara med citat