2013-02-19, 11:54
|
Avslutat medlemskap på egen begäran.
|
|
Reg.datum: jul 2012
|
|
Sv: Samos - Ormos Marathokampou
Citat:
Ursprungligen postat av lindasweden
Tack till er för jättebra info! Verkar lovande tycker jag.
Bara stranden är långgrund funkar det bra även med lite stenar tror jag. Har för mig att det finns många sandstränder på kuststräckan där i närheten. Körde bara förbi där i trakterna nån gång för många år sen när jag var på Samos och hyrde bil en dag. Men minns inte så väl... Nån som känner till ett bra boende i byn Ormos Marathokampou? Lägenhet/studio med liten kökshörna så vi kan fixa enklare mat till barnen och laga frukost. Har googlat och hittat två ställen som verkar trevliga; Cleopatra Apartments och Kallisto Apartments. Men det är svårt att veta hur de är i verkligheten även om det ser bra ut på bilderna/texten på internet.
|
Hej, besökte Ormos Marathokampos hösten 2011, en trevlig liten by med mysiga tavernor, men som sagt inga barnvänliga stränder, mycket sten. Men om ni kör till turistorten Votsalakia som ligger endast cirka 3 km därifrån finns det en underbart lång fin barnvänlig sandstrand, med ett flertal mysiga tavernor.
Fortsätter ni ytterligar 3-4 km förbi Votsalakia kommer ni till paradis-stranden Psili Amos 2 som ni säkert läst om och sett bilder på, anses ju vara en av de bästa på hela Samos.
Lycka till!....
|