Inläggen i den här tråden har som jag ser det kommit att handla helt och hållet om frågan om att resa charter eller med egna separata bokningar. Efter att ha läst Ingelas inledande inlägg flera gånger har jag fortfarande svårt att se att det är det som är spörsmålet.
Jag upplever att Ingela är kritisk till charterbolagens agerande vad gäller ihärdighet i att vara kvar på resmålen och att de väljer nya resmål.
För mig känns det inte särskilt konstigt att charterbolagen skippar resmål som efter ett tag fått för liten efterfrågan, för att istället välja andra ställen som kan vara mera attraktiva. Det är väl den "religion" som vi hyllar i både politik och näringsliv i hela Europa. Det ska vara marknadskrafterna, tillgång och efterfrågan, och den fria konkurrensen som skall styra tillvaron. Att det sedan får jobbiga konsekvenser för näringsidkarna på den orten / ön / resmålet som drabbas är ju en självklarhet, liksom för de kunder, konsumenter, resenärer som fortfarande efterfrågar varan eller tjänsten.

Masse