Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Att ta en del gratis mål gör en del advokater kan inte säga exakt vilka men jag vet att även Althin gjort det.
|
Jag har inga ingående kunskaper om Silberskys arbete, men det pinglade en klocka i minnet om nåt för några år sedan - och minsann hittade jag en artikel om saken!
http://w1.sydsvenskan.se/Article.jsp?article=10016671
Leif Silbersky och Thomas Ohlsson arbetade inledningsvis gratis för de terroriststämplade männens sak, när de inte fick något stöd från den svenska regeringen, säger artikeln.
Citat:
Syftet kan vara olika och jag vet att Silbersky har fått en del intern kritik eftersom han ofta tagit fall som genererat i uppmärksamhet i massmedia.
|
Ja säg den yrkeskår där det inte finns avundsjuka...
MEN jag förstår inte riktigt vad det har för betydelse i sammanhanget om LS jobbar gratis eller inte, och jag förstår inte heller vad det är som är "konstigt" med att alla inte behandlas lika. Vår värld är ju dessvärre inte rättvis, men
en orättvisa får ju aldrig bli ett försvar för en annan orättvisa.
Inom sig har de flesta antaligen en känska av att någon är skyldig eller oskyldig. Som människa är det ju svårt att slå sig fri från sånna tankar. Men att CJ skulle ha dömts eller frikänts moraliskt i förväg, om det nu är det du antyder, och att det skulle ha påverkat det stöd han får av svenska staten, det låter för mig som en ganska osannolik slutsats.