Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-19, 01:32
Hasse Ls avatar
Hasse L Hasse L är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2012
Standard Re: Sv: Frågor om Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Apollo. Planet landar på Santorini.

Resten av svaren har du fått under Paros, de stämmer väl med Naxos också.
Tack så mycket Kalimera

Bygger på med lite fler frågor om Naxos

6. Har läst på Apollo att Naxos befolkning inte är lika beroende av turismen som tex. på Rhodos. Därför har jag en fråga kring om Naxosborna är lika förstående som Rhodosborna var, mot personer med diagnoser (som jag i det här fallet då har aspbergers syndrom) så länge dessa inte beter sig illa? I mitt fall påverkar inte min diagnos mig så att jag beter mig illa eller så, utan jag fungerar bra så sätt, men däremot kan jag ha svårt för tex. engelska men jag kan lite grann i alla fall, och klart bättre än dessa Morgan och Ola-Conny . Och sedan pratar jag något högre än normalt pga min diagnos. Det är sådana saker jag undrar om Naxosborna har förståelse för. Och sedan att man inte blir utfryst bara för att man är lite ''annorlunda'' så länge man uppför sig.

7. Finns det vildhundar på Naxos? Ska man klappa dessa, eller kan de ha rabies? Brukar de vara vänliga eller aggressiva?

12. Finns det några särskilda djur som inte finns i Sverige på Naxos? Förutom ormar. Jag gillar ju alla vilda djur förutom ormar, och skulle tycka det var kul att få se lite grand.

Ha en fin kväll
Svara med citat