Visa ett inlägg
Gammal 2006-01-16, 22:02
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Airtours som charterbolag?

Efter ett stort antal år som "lat-resenärer", dvs charterturister, kom vi till slut fram till att det ger mycket, mycket mer att försöka sy ihop sin egen resa. Ja, får vår del, vill säga. Var och en blir salig på sin tro.
Inför sommarens resa har vi plöjt igenom de flesta charterbolags kataloger på nätet.
Till mitt stora missnöje kunde tyvärr konstateras att samtliga resebyråer, inklusive det, av för mig okänd anledning, av vissa till skyarna höjda (?) Travelpartner, måste tjäna skjortan på vissa destinationer.
Som exempel. Vi valde på skoj på nätet två veckor för tvenne vuxna plus en mindre kotte på välkänt lägenhetshotell under högsäsong på en trevlig ö. Resa, transfer, boende, summa summarum dryga 24.000 SEK med välkänd resebyrå.
Därefter googlade vi runt "på egen hand". Efter cirka 30 minuters pusslande hittade vi då boende "vägg-i-vägg" med nämnda hotell, med lika bra standard, resa, transfer och TRE veckors semester för MINDRE än halva den summan. Häpnadsväckande? Kanske. Sant? Absolut!
Framgent får resebyråerna gnälla sig blodiga över sin taskiga vinst, men hellre äter jag likmask än göder dem ånyo (resebyråerna, inte maskarna). Åtminstone vad gäller Grekland.
Vad tycker ni...??? Nyfiken som bara attan är,
R

Senast redigerad av Rasmus den 2006-01-16 klockan 22:13. Anledning: Förtydligande.
Svara med citat