Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-25, 23:01
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: transfertid:flygplatsen-pireus

Citat:
Ursprungligen postat av Solkatt Visa inlägg
Jag tittade på Rafina, men denna dag går catamaranen redan 15:30 till Paros. Så d blir nog lite stressigt.Dessutom åker jag nog hellre de stora färjorna som inte gungar på samma sätt....

Jag vill till Sifnos (övriga familjen litar visst på mig här) o tänkte att vi kanske kunde åka till Syros eller Paros i någon dag tills en passande färja kommer....Sedan vidare till Serifos...det är planen....

Flyget är iallafall bokat nu!!
Blanda inte in Paros mellan Sifnos och Serifos. Börja på Sifnos, sedan Serifos, sedan eventuellt då Syros och slutligen Paros. Detta bara med tanke på hur båtar kan tänkas gå, men nu då jag skriver kommer jag på att det kanske inte är så enkelt att ta sej mellan Syros och Paros. Mellan Serifos, Sifnos och Paros går det färja två gånger per vecka. Ett alternativ kan alltså vara Syros, Serifos (om det går färja där), Sifnos och slutligen Paros. Men egentligen är det lättast att ta västra kykladerna ett år och östra kykladerna ett annat år, i väst finns ju också Milos och i öst finns också Naxos och Ios och Små Kykladerna.

Mvh Janérik
Svara med citat