Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
Bra att ni ska vara borta en vecka, då hinner ni se mycket, och ändå ta det lugnt. Gamla stan är fantastiskt, kanske den läckraste stadsdel jag har varit i. Finns massor att se och göra i gamla stan. Den judiska stadsdelen utanför gamla stan får ni inte missa, inte heller saltgruvan i Wieliczka (ligger nära Krakow) får ni missa, inte under några omständigheter, och så måste ni naturligtvis åka till Auschwitz.
Krakow är min favoritstad i Europa. 
|
Tack för fina tips! Saltgruvan har jag inte läst om förut, verkar otroligt spännande
Citat:
Ursprungligen postat av JohnS
Krakow er en vakker by, selv om vinteren. Hvis dere reiser rundt nyttår, får dere med den kjente julemarknaden på det store sentrale torget. Så vidt jeg vet, avsluttes den vanligvis ikke før 6. januar. Vel verdt et besøk, selv om det var isnende kaldt når det var vind. Vi besøkte den i begynnelsen av desember, de første dagene etter at den var åpnet, og jeg hadde inntrykk av at ikke alle deltagerne var på plass da, slik at den bare ville bli bedre og bedre.
|
Vi kommer precis efter nyår innan trettondagshelgen så jag hoppas marknaden finns kvar. Tack för tips.
Lissi