Visa ett inlägg
Gammal 2013-08-02, 07:18
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Balkong med havsutsikt i Chaniatrakten?

Är havsutsikten vigtig så kan jag rekommendera denna:

Underbart vacker utsikt från Hotel Arocaria i Nea Chora - och solnedgången är minst lika vacker. Skiftar från kväll till kväll. Men ni måste be om rum med havsutsikt eftersom inte alla rum har det.

Nea Chora är en äldre stadsdel i utkanten av den centrala delen av Chora, Gamla Stan med den charmerande hamnen men också med väldigt många restauranger (på gott och ont). Vill ni ha lätt tillgång till Choras gamla stadsdel med små, smala gränder, gamla hus och massor av atmosfär, så är det lätt att gå in och hem igen. Man kan även stanna i Nea Chora på kvällen, det finns även där många tavernor att välja mellan.

Corinna Mare ser betydligt nyare ut, stranden i Kalamaki är otroligt fin.

Närheten till Chora gör att ingen av ställena har direkt lantlig miljö, men ändå ligger det inte inne i själva stadskärnan. Närheten till havet har båda ställena - och det ger ju en härlig känsla av frihet och frisk luft. Hur långt vill ni åka om det bara är för en långhelg? På södra kusten ligger Plakias, som väl kan sägas vara mer lantligt än närheten till Chora på norra kusten, men även i Plakias finns andra turister.

För en långhelg skulle jag välja Nea Chora om jag ville ha gångavstånd till Choras hamnpromenad och Kalamaki om härliga havsbad från fina sandstränder var det viktigaste. Tror inte att jag skulle offra allt för mycket tid på transporten till södra kusten, men det är jag det.

Kalives skulle jag nog också kunna överväga om jag hittade ett trevligt boende.
Svara med citat