Visa ett inlägg
Gammal 2013-09-29, 15:44
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Pris på middagen

Vi bruker oftest å betale mellom 22 og 27 euro for middagen, noen ganger mindre, 18 - 20 euro, og i blant over, men veldig sjelden over 30

Vi bruker å bestille 3 - 4 forretter og deler gjerne en hovedrett, til maten drikker vi (oftest) vann + en 1/2 liter Retsina.

(sitat Admirala) "Når vi, to voksne, går ut og spiser, pleier regningen å ende på ca 35 euro, da spiser vi mezedes (mange småretter) og drikker vin"

Er det fhv høyt prisnivå i Nafplio, Admirala
- eller bruker dere å bestille en flaske rød, eller hvitvin

Om v i gjorde det ville regninga fort komme opp i både 35 euro og høyere for oss og - men vi synes Retsina smaker best til den greske maten

Prisnivået er forskjellig fra sted til sted/øy, men selvsagt kommer m y e an på hvilket sted du velger å spise uansett hvor du er og

Jeg ble bl.a positivt overrasket over prisnivået (og kvaliteten) på maten i Mastichari på Kos, da jeg var der med barnebarna (17, 13 og 10) i august.

Jeg forsøkte - men det ble ikke så mange ganger vi spiste mezedes da,
- ungene ville gjerne ha hver sin souvlaki f.eks, og der fikk de/vi deilig LAMsouvlaki til kun7 euro
Lam bruker å være dyrere enn svin og kylling souvlaki, men ikke der.

- kun to av våre middager passerte 40 euro, den ene var i Kos by (45), ellers spiste vi for 35 - 37 euro og enda mye billigere da Gyros/Gyrosplate sto på menyen.
T i l maten bestillte vi en stor flaske vann + 3 cola + et glass vin til meg
Svara med citat