Klart det kan

. Eller rättare sagt: det kan bli jättebra på en annan ö också, fast bra på ett annat sätt. Så är det i alla fall för mig - olika öar fyller olika behov hos mig.
Det du beskriver från Tilos är lite roligt för det stämmer rätt väl med vad jag känner för Tilos. Tilos är en nallebjörn - varm, välkomnande, enkel att vara på, Tilos kräver inte så mycket av dig, du kan bara vara.
Ibland behöver jag nallebjörnen. Men behöver jag istället något storslaget dramatiskt, helt utan inställsamhet, nästan stramt, du får liksom sänka axlarna och LYSSNA för att hitta tonen - då åker jag till Amorgos.
Och Sifnos åker jag nog till när jag vill ha så många vackra platser som möjligt inom moppeavstånd. Sifnos är så VACKERT.
Eller så vill jag se något nytt och läser mig fram till det.
Men vad gäller er: om ni var på Tilos första gången nu och känner det du beskriver - det blir säkert jättebra om ni åker tillbaka. När man rekat en ö, och fallit, brukar nästa besök vara fantastiskt. Fast då får ni kanske räkna med att fastna för gott, Tilosfans verkar göra det. Av alla öfans jag träffat verkar Tilosfans vara de envetnaste