Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-06, 19:02
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: När man blir kär...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
... Under den resan började min nyfikenhet, och den ökade med åren, och idag har jag varit på 65 öar. Nu har åldern (tror jag) gjort att min nyfikenhet inte längre är lika stor (förutom på Kreta där den alltid väcks till liv igen), och jag åker helst tillbaka till öar som jag tycker mer om än andra. Men jag åker fortfarande till nya öar, och till öar som jag inte skulle ha åkt till om det inte vore för jobbet.

För övrigt håller jag med din man.
Härligt Janne att du åker på alla dessa öar och rekar åt oss, härligt också att få reserapporter från andra här på Kalimera, det är så vi har hittat Karpathos, Kefalonia, Kalymnos och nu Tilos. Tack Lissi för Tilosbeskrivningarna! Det är nog den ön som är i hjärtat allra mest nu.

Att läsa om andras resor ger en fingervisning om det kan finnas något som passar en. Sen kan det ju slå fel, men lika gärna kan det bli högvinst. Jag skulle inte orka åka runt och leta, kanske för 20 år sedan - nu vill jag spela säkert. De semesterdagar man har är så dyrbara, vill ej "slösa" dem på en ort/ö som är helt fel.

Tänker - om inte Kalimera hade funnits - hur många av oss hade verkligen "nördat in oss" på Grekland så som vi har gjort? Jag i alla fall fick min "startdos" här, numera är jag (nästan) självgående, har lärt mig massor här.

Vi får se om mannen vinner eller om jag kan locka honom med en annan ö som börja med T ...
Svara med citat