Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-09, 15:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: När man blir kär...

Jeg er veldig "ydmyk" i fht andres valg av ferie, synes også det er viktig å ikke sette øyer og fastlandet opp mot hverandre

Jeg har blitt glad i (altfor) mange øyer gjennom årene, og etterhvert har jeg blitt glad i flere steder på fastlandet ( Peloponnes) og, slik at jeg virkelig har skaffet meg et "Luksusproblem"

Men fortsatt reiser jeg nok oftest på øyferie

Men til a l l e som ikke har vært der a n b e f a le r jeg virkelig en tur til Peloponnese

Det går faktisk an å kombinere fastlandet med øyer og, om man vil, det har jeg gjort flere ganger :

I 2003
- kombinerte vi om våren en "rundreise" på Peloponnese med Kythira, hadde bil i 14 dgr og base i Kardamili

I 2006
- kombinerte vi høstturen til Athen med et par dager i Nafplio

I 2007 - var vi på en ukes charter familieferie på Peloponnese i juni bodde i Koroni

I 2009 - reiste vi i april, etter et par dager i Athen, via Hydra først til Ermioni på Peloponnese og videre til Kardamili

I 2009 - i oktober kombinerte vi Kardamili med noen dager i Athen

I 2010 - i september kombinerte vi Tinos og Andros med Peloponnese, bodde i Ag. Andreas og Kardamili.

Så Kardamili e r vår favoritt på Peloponnes, men vi bruker å ha bil og har sett mange herlige steder/ landsbyer og ikke minst mye flott n a t u r på disse turene.

Ellers har jeg besøkt Parga, tatt herlige utflukter med båt, men siden vi ikke har leid bil og sett oss rundt , tenker jeg ikke på Parga som "fastlandet" - men d e t er det jo

En kombinasjon jeg håper å få til en gang , er Kefalonia og Vestkysten av Peloponnese

Men, nå s n a r t går turen til Nafplio Kardamili og Gythio - blir på Peloponnese et par uker - før vi, denne gangen, kombinerer med KRETA - dit, til Kissamos, går det båt fra Gythio

Kari
Svara med citat