Sv: Er man i Ierapetra 2011, november
Utan tvekan så säger jag att dina och Monicas inlägg är de mest läsvärda här på forumet. Du beskriver vardagen på ett humoristiskt sätt om alldagliga händelser och Monica gör samma sak fast med lite mera politik. Ni har båda precis som jag själv fötterna på jorden och en viss distans. Men ni lever ändå i nuet! Här pratas det inte om vilken taverna som är bäst eller vilket hotell som man kan rekommendera utan om livet i dess komplicerade enkelhet.
- Ja du läste rätt!
Livet är komplicerat och ganska enkelt. Hur nu den ekvationen går ihop har jag inte fattat utan jag bara hänger på som vanligt. Det jag har fattat är att det är bara att gilla läget och hänga med. Annars så springer livet ifrån dig.
/Ulf
Ps: Du är nere i Ierapetra på södra Kreta, men jag tror inte det spelar någon roll vart på ön man befinner sig. Livet går nog vidare på samma sätt överallt. Jag känner igen alla era rutiner och även dialogen med grannar och olivbilarna. Det är likadant på nordvästra Kreta. Mina grannar och vänner heter Eleni, Antonis, Manolis och Zacharias.
|