Citat:
Ursprungligen postat av Admirala
Hjelpemeg som dere snakker om øyer!
Jeg har vært på 26 øyer, men etter å ha reist omkring på store deler av fastlandet ble jeg enda mer forelsket i Hellas.
Jeg gjentar meg selv når jeg sier at fastlandet er utrolig mye mer interessant/vakkert/reisverdig/ekte/spennende en øyene (sånn rent generelt), men jammen meg gjentar dere også dere selv når det i de fleste tråder virker som om fine reisemål i Hellas er øyene, øyene og øyene.
Dere går glipp av så mye! Men siden jeg har prøvd å si det i årevis, og siden dere fremdeles bare drar til øyene (sånn rent generelt), gir jeg herved opp. 
(Antagelig)
|
Admirala, jag är så glad att du har funnit ditt paradis! Och jag vill inte ifrågasätta ditt paradis, jag tror att du har rest runt och att du vet säkert mer om Grekland än jag.
Alla har vi våra skäl och orsaker varför vi åker som vi åker och jag vill inte ursäkta mig eller behöva förklara mig. Vi har olika budget... för vissa är en billig resa viktig, för en annan är restiden viktig, vissa vill inte köra bil etc... Jag vill inte skämmas för att jag åker charter till en "turistö" som Kreta tex.
Nåväl - jag tar inte illa upp av att du saluför fastlandet med sådan glöd och tycker att vi som åker till öarna är lite enkelspåriga, men jag vill bara påpeka att det kan finnas skäl till allt, att man kanske väljer det enkla, dvs charter - för att det är enkelt! Och det går inte så mycket charter till fastlandet. (Vi har åkt flygstol + bokat hotell själva och hamnat i en källare, med sängar som brakade ihop mitt i natten, nu kör vi med säkra kort). När jag inte jobbar så mycket som jag gör idag så kanske jag orkar börja leta efter billiga resor och billiga hotell, men inte idag.
För det andra - jag var till Parga i juli, och det är ju fastlandet - men det berörde inte mig alls på samma sätt som resan till Tilos. Men det beror nog inte på att Tilos är en ö, utan att Tilos är som det är. Det finns säkert fina byar på fastlandet som hade kunnat ge samma kick som denna lilla ö! Säkerligen... men en annan gång!