Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-23, 13:43
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Er man i Ierapetra 2012, maj

Du sätter huvudet på spiken och på rätt plats! Kreta är en mystisk ö som jag har bebott och där stämmer mycket. Att sedan den grekiska "rättvisan" inte alltid är så rättvis håller jag med om. Jag fick 6 olivträd och 5 apelsinträd i 50 års present respektive 51 års present som registrerades hos myndigheterna i sin laga ordning. I dag har jag inget kvar då jag ej har betalat skatt för detta äventyr och äger inte längre marken som träden står på. Så summa summarum är: Lätt gånget och lätt förgånget! Och som alltid står åsnan kvar och tuggar hö. Jag är inte bitter och svär över vad som hänt men svenska och grekiska myndigheter borde nog prata med varandra lite oftare,

Snart har jag väl inget skogsskifte kvar heller då det tvångsvårdas sedan 2000 då vi har olika uppfattningar om hur skogen ska skötas. den står där ute i skogen och är en kilometer läng och 50 meter bred och sköter sig själv. Men icke sa Nicke enligt myndigheterna och Svea skog. Den ska vårdas! Hur fan vårdar man skog? Kamma alla blåbärsplantor och rufsa till riset! Då kanske det faller rätt i EU-diplomaternas vågskål.

Du gör rätt Jannis och du ska bråkas om det lilla för det passar inte in i mönstret. Monica gör sak samma sur-jämtar som vi är... Jag med mina anor i Ytterån är lika mycket jämte som ni är.

/Ulf
Svara med citat