Åh, vad jag började längta till Fourni nu! Som någon skrev tidigare är Fourni värt alla besvär i världen
Vi åker också alltid från göteborg och har testat många olika varianter att ta sig dit. Ett år när vi åkte redan i maj hittade vi charterstolar som inte kostade så mycket, men det har jag aldrig lyckats med efter det. Sen är vi inte så förtjusta i Samos så vi vill gärna därifrån så fort som möjligt.....
Vi har flugit till Aten och tagit inrikesflyg till Ikaria, men problemet har varit att man inte alltid har hunnit med det samma dag. Då blir det en dyr hotellnatt i Aten.
För två årsedan hade Airberlin bra reguljära resor till Samos som vi lyckades få, iofs med två byten i tyskland, men det blev ändå bara en resdag. Förra året hittade jag inte alls så bra biljetter där, utan då blev det återigen flyg till Aten. Då valde vi att stanna några nätter på Syros först för att sedan ta nattbåt till Fourni. En bra variant om man gillar Syros.
Fourni ska besökas även nästa sommar, men vilken variant det blir då får vi se. Jag avvaktar lite.....
Lycka till