Visa ett inlägg
Gammal 2013-10-31, 17:32
jukka_ts avatar
jukka_t jukka_t är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2012
Standard Sv: Hälsningar från Paleochora

Geocaching, all info finns på geocaching,com , man behöver en smartphone typ Android eller i-produkt, vet inte med i.produkter men i Adroidvärlden heter programmet c:geo och är gratis, det hela går ut på att man "letar skatter" som ofta finns på vackra ställen, man kombinerar motion och lite spänning, i Paleochora området finns det två cachar, en uppe i borgen ovanför byn som vi tog förra året och denna som låg ca 2.3 kilometer mot väst.

Totalt finns det ca 1 miljon cachar i världen, dock måste jag säga att smartphonens gps inte håller riktigt samma kvalitet som friluftsgpser så man får leta en stund och ibland misslyckas man som vi gjorde i Lentas.

Vi var precis o kollade, resurangen är öppen just nu men vi skulle gärna vilja pressa en timme till eftersom lunchen idaG VAR KRAFTFULL.

Floras vita hund har tittat högst skeptiskt när hon/han gått förbi men jag tror vi börjar bli lite aCCEPTERADE SOM VÄNNER EFTERSOM HON/HAN STANNADE TILL IDAG OCH SLICKADE MIN HAND NÄR HEN GICK FÖRBI :-)
(sorry, capslock gick på när jag skrev)

Vi har inte fått fram hälsningar till Flora och Haris ännu eftersom vi inte vet vem Haris är (ännu) och dom gångerna Flora gått förbi har hon haft väldigt bestämda steg som vi inte viljat stoppa.

Men Flora vill nog ha betalt innan vi åker så det löser sig :-)

Mvh
Jukka

Citat:
Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
"tagit geocache GC3XXBZ "

Om det ej anses förmätet skulle jag vilja fråga om detta handlar om att via GPS leta reda på punkter där det finns en kontrollstation?

Arne
Svara med citat